4/08/2008

Danske Bank Main Page to Sampopankki

Katkennut nilkka on viikkoa vajaa valmis. Olen jo kokeillut sen kestoa ilman keppejä ja kestäähän se. Viisi viikkoa sisätiloissa on mennyt nopsaan, enkä ole ottanut kuin sähköisiä pultteja. Pillerit ja muuta doupit olen heittänyt vittuun jo aikoja sitten ja alkanut jälleen valmistautua puolifasistiseen urheilevan hyvän ihmisen elämään.

Sampopankin kanssa olen skapaillut ja tehnyt pankin toimista valituksia sinne tänne. Samalla voin tutkia kaikessa rauhassa kuinka pitkälle juttuja voi säätää koneeltaan lähtemättä luukustaan. Aika pitkälle, pelottavan pitkälle; valituksia, sähköpalstakirjoituksia ja kaikki tietenkin sadismin taiteen mukaisesti vielä tiedoksi pankin asioitasi hoitavalla virkailijalle...

Mitta täysi-valitus kuluttaja-asiamiehelle!
Jussi Apila | 8.4.2008 10:37
Koska Sampopankki ei tosiaankaan kommunikoi asiakkaidensa kanssa tällä hetkellä, tein pankin toiminnasta valituksen kuluttaja-asiamiehelle viraston sivuilta löytyvän lomakkeen avulla:

"Lyhensin 31.3. 800 eurolla luotollisen visakorttini saldoa. Sampopankki ei ole kuitenkaan vieläkään (8.4.) kirjannut suoritustani maksetuksi visatilille. Pankki ei ole myöskään vastannut lukuisiin verkkopankin kautta tekemiini kyselyihin asiasta.

Tilanteen tekee erityisen ongelmalliseksi kannaltani se, että en tiedä missä maksani rahat ovat (tililtä lähtivät maksettaessa), enkä näin ollen voi myöskään tietää visakorttini saldon nykyistä tilannetta.

Minulla on tallessa viimeisen viikon aikana Sampopankkiin lähettämäni viestit sekä sen virkailijan nimi, jolle ne ovat verkkopankin mukaan ohjautuneet. Voin toimittaa ne tarvittaessa.

Sampopankki on myös myöhästellyt laskujen veloituksessa ja pyrkii perimään tilinhoitopalkkioita epäselvin perustein.

Kuluttaja-asiamiehen tulisi pikaisesti puuttua Sampopankin toimintaan, jotta ihmisten elämän perusturvallisuuden kannalta tärkeä raha-asioiden hoito saataisiin toimimaan ja Sampopankille annettaisiin ankarat sanktiot, jotka toimisivat pelotteena muille pankeille yms. jotka uudistavat huonosti suunnitellen tietoteknisiä järjestelmiään."

Samalla voin nähdä ovatko kuluttajaviranomaiset todellakin sellaisia hampaattomia kumileimaisimia, jotka eivät edes tosissaan halua puuttua väärinkäytöksiin...

Ei kommentteja: