10/16/2007

Autumn in Helsinki



Sitt mä otin sen dösän ja hurautin sillä kylille tapaamaan yhtä mun vanhaa frendiä. Se oli semmoisissa salaisissa laboratoriohommissa joissa sotkettiin sosiologiaa ja radiologiaa kansainvälisten tiedustelupalvelujen hämäämiseksi.



Niillä oli siellä kulissihommissa yksi proffa joka kirjoitti Helsingin sanomiin, että köyhien kannattaa ostaa aina kallein mahdollisin tavara. Kai se tiesi ku se oli joku sosiaalipolitiikan proffa, viisas mies kaiketi tai millä perusteella ne tyypit sinne valkataan.



Talottiin sitt meneen siellä Krunikassa, eikä siellä ollu ketään himassa. Oli ku ne neukut ois viimeinki saanu sen neutronipommin päsäytettyä stadiin.



Me mentiin syömään sapuskat taas siihen korealaiseen ku se on ainoo etninen mesta missä kehtaa enää stadissa käydä. Otin sen saman annoksen kun aina ja hottii oli. Kimchii vedin naama väärällään ku mulla on siihen tullut himo.



Me jutskattiin kaikkea mitä oli tapahtunut viime vuosina ja ihmeteltiin kovasti, että kukaan ei ole porukasta vielä monot suorana. Sitä voisi pitää ihmeenomaisena hommana, mutta kai se on viime kädessä sattumaa, joten ei me sitä alettu sen kummemin vatkaan.



Siit se mun kaiffari niinku häipy takas niihin sosio-radiologian laitoksen hommiin. Mä painelin steissille kattoon ett onko paljo apinoita tänään liikeellä?



Sitt mä niinku talsin steisillä ja kattelin ett onpa ankean näköistä sakkia ja meininkiä. Otin siitä sen ratikan Tölikkään ja menin kysyyn ku ne sano ett mun marginaali on ja pysyy 0,38:ssa. Mä läväytin nyrkin pöytään ja sanoin mites asiat nyt makaavat?



Se oli hyvä veto, just jetsulleen jees, vaikka ite sanonkin. Ne sano ett joo on tässä vielä petraamista, antoivat mulle uudex marginaaliksi 0,30. Enkä mä enää mitään kysyny ettei ne muuttais mieltään.

Otin siitä semmoisen purkin ja ajoin takaisin Pöxymäen kukkuloille. Riitti meinaan mulle tuo ihmisten ilmoilla liikkuminen. Oli sen verran pahan näköistä sakkia liikkeellä, ett ois voinu tulla puukosta selkään jos oisin jääny sinne selvittämään niiden juttuja tai mistä se sakki siellä tappeleekin.



No joo sitt mä panin soimaan Joe Strummerin levyn ja se kuulosti täys-Clashilta. Kattelin sitä paperipinoo ja aattelin heittää koko paskan roskiin. Ei ne kuiteskaan huomasi mitään.

Esmeks yks Elisa ei oo lähttäny mulle ku vasta toukokuun kuitin. Ei kai se tartte rahaa, eikä viitsi pieneläjää kaikenmoisilla turhilla papruilla vaivaa. Tuleehan siitä kuluja ku pitää laittaa postiin ja kaikki.



Ku mä olin takas luukussa, mä mietin että ollaanko tässä muka elossa ja tämä tässä mun elämä? Pitäisikö sille yrittää muka tehdä jotain, tai edes muodon vuoksi hiukka säätää?

Onnex mä tulin järkiini ja aloin miettiä sitä tavaamaani kirjaa jossa se kunnon sotamies Svejk käy sitä maailmansotaa. Sillä jätkällä ei päätä palellu. Funtsasin hommaa ja tajusin pelastuneeni vielä ainakin tän kerran ihmisilt ja ajatuksen vaivalt. Buddhat katteli mua joka puolelta entiseen malliin ja telkusta oli luvassa tosi paljon, tosi hyvää ohjelmaa.

Päätin, että en mä ala tällaisilla jutuilla päätäni rassaamaan, vaan mä aion mennä heti ku kerkiän vääntää niskat nurin Pöxymäen baarinpitäjältä joka ei vieläkään ole muuttanu sinne Orange Countyyn Los Angelesin alueelle vaikka kuhui ja lupas jo ajat sitt ennen ku mä sinne Chiang Maihin löin maihin. Paskaako jäi tänne kuppaan?

Ei kommentteja: